Rok 1989 byl svým způsobem velmi svérázný a pro mnohé z pamětníků přinesl v životě obrovské změny. Jednak došlo k restrukturalizaci společenského systému, ale zároveň s tím měli lidé možnost začít svůj život posouvat blíže k sobě. Nešlo jen o to, začít podnikat a živit se jinak, než pod dohledem píchacích hodin v továrenské výrobě, měli jsme možnost získat více informací z oborů a životních náhledů, které byly za socialismu tabu, např. ohledně zdravé výživy, léčitelství a dalších, rádoby okultních věd.
V roce 1989 se lidé také více snažili usnadnit život technickým pokrokem, který se projevil i v automobilovém průmyslu. Především to byla doba, kdy se československá automobilka Škoda přeorientovala z výroby vozů s pohonem zadních kol a motorem uloženým vzadu na model s názvem Škoda Favorit, který se zcela vymykal předchozím zkušenostem a výrobním procesům.
Pro tehdejší výrobní sféru automobilového průmyslu to byl revoluční počin a jeho průlomové vlastnosti si uvědomí zpravidla jen ten, kdo tuto dobu prožil a má možnost srovnání s roky předchozími, kdy byli lidé doslova odkojeni „embéčky“ Škoda 1000 MB, „stovkami a stodesítkami“ Škoda 100 a 110 R Coupé a samozřejmě sériově vyráběnými typy Škoda 105 a 120.
S výrobou vozu Favorit, s pohonem předních kol, se začalo experimentovat s možností nabídnout na trh verzi, upravenou do svérázné podoby, kterou bychom mohli charakterizovat čímsi mezi kabrioletem a typickým vozítkem pro rekreační účely, ideálním pro milovníky trampování. A skutečně se něco takového podařilo, sice jen v podobě prototypu, který nikdy neprošel do stádia sériové výroby, nicméně vůz byl na světě a zařadil se tak alespoň do sbírky veteránů. K sériové výrobě údajně u vozu Škoda 781 TREMP Autopůjčovna Milan nedošlo kvůli tomu, že byla úprava původní konstrukce příliš odvážná, a že nevyhovovala z bezpečnostních důvodů kvůli snížení pevnosti rámu vozidla.